معرفی جزیره هرمز
نوشته شده توسط : hsi

 

 

جاذبه گردشگری دره سکوت و الهه نمک

از نامگذاری این دره می توان به این موضوع پی برد که حتما جایی ساکت است، در واقع این دره آرام ترین بخش جزیره هرمز می باشد. از نکته های جالبی که می توان به آن اشاره کرد این است که به دلیل وجود مقدار بسیار زیادی نمک که در این دره وجود دارد قادر است تا نیروهای منفی را جذب کند و همچنین بازتاب صدا را از بین ببرد. از دیگر نام هایی که این دره دارد تبر زن است دلیل تسمیه آن این بوده که در گذشته افرادی که در آن جا زندگی می کردند جهت استخراج نمک از تبر استفاده می کردند. در انتهای این دره جاذبه ای دیگر قرار دارد که الهه نمک نام دارد. این صخره که ساختار آن از نمک است هر کس که آن راببیند متحیر می شود. اگر بخواهید به الهه ی نمک نزدیک شوید لازم است که کفش های خود را درآورید. لازم به ذکر است که از آن جایی که این صخره ها ساختاری سست و توخالی دارند در نتیجه باید بسیار مواظب باشید که در یکی از آن حفره ها فرو نروید و آسیب ببینید.

برای سفر به هرمز میتوانید به سایت مستربلیط مراجعه کنید و بلیط هواپیما قشم  را تهیه کنید.

 

 

جاذبه توریسیتی دره مجسمه ها

این دره که در جزیره ی هرمز قرار دارد در واقع نوعی نمایشگا از آثار طبیعی می باشد. از خصوصیاتی ظهری این دره می توان به بلند بودن دیواره های آن اشاره کرد، علاوه بر آن مجسمه های که در آن وجود دارد شبیه به حیوانات مختلف است. کسانی که قوه تخیل بالایی دارند به راحتی می توانند شکل یک اژدها را که در بالای صخره هاست مشاهده کنند. اگر بخواهید به ابتدای دره مجسمه ها برسید کافی است چند دقیقه پس از جاده اصلی به سمت دره پیاده روی داشته باشید. با اینکه طول مسیر اصلی دره زیاد طویل نیست، اما به دلیل اینکه بسیار دیدنی و حیرت آور است می تواند به قدری سرگرم کننده باشد که تا ساعت ها در میان آن سنگ ها به تماشا بپردازید یا حتی بخواهید آن لحظات را با دوربین ثبت کنید. هنگامی که به انتهای آن دره می رسید خواهید دید که زیبا ترین بن بست جهان در آن جا قرار دارد. پرتگاهی که ارتفاعش به 40 متر می رسد، چشم انداز بی نظیر خط ساحلی و تماشای غروب خورشید با هم می تواند خاطره ای شگفت انگیز و رویایی را در ذهن تک تک مسافرین به وجود آورد.

غذاهای محلی جزیره هرمز

می‌توان گفت یکی از غذاهای اصیل و پرطرفدار در جزیره هرمز ماهی سنگسر شکم‌پر می‌باشد. نان محلی هم توسط زنان هرمز پخت می‌شود. گبولی گوشت از غذاهای محلی این منطقه می‌باشد که با ادویه‌های خاص و خوش عطر تفت داده می‌شود. مواد تشکیل دهنده گبولی گوشت نخود پخته، سیب زمینی سرخ شده، پیاز داغ، پلو که با آب گوشت و انواع ادویه پخته شده است می‌باشد. می‌توان گفت حتی بعضی‌ها این غذا را با مرغ هم می‌پزند.

کلمبا از دیگر غذاهای محلی است که با ماهی پخته می‌شود، که ماده اولیه دیگر این غذا گندم پرک است. این غذا را با روغن حیوانی پخت می‌کنند.

زیبون از پرطرفدارترین غذاهای محلی این منطقه است، که برای اکثر ذائقه‌ها سازگار می‌باشد. بهتر است بدانید که این غذا شبیه استامبولی است ولی ماهی و سیب زمینی سرخ کرده دارد.

هواری از دیگر غذاهای محلی است که با ماهی درست می‌شود اما طعم تند و تیزی دارد. این غذا با ادویه‌های مختلف پخته می‌شود و ادویه مهم این غذا زردچوبه می‌باشد. بعضیا هم به جای ماهی از میگو استفاده می‌کنند.




:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: